Op weg en verblijf in Palermo.

22 juni 2022 - Villagrazia di Carini, Italië

Soms heb je het zo druk op vakantie dat je zelfs aan het schrijven van je reisblog niet toekomt.

In de ochtend van de 17e hebben we bij Paolo nog ontbijt genomen en ons op het gemakje richting Palermo verplaatst.

Het was maar iets meer dan 100km en hebben dan ook genoten van het mooie Sicilië.

20220616_102121

Aangekomen in Palermo was de rust ver te zoeken omleidingen, toeteren en zwaaiende Italianen en mijn Tom Tom en googlmaps zeiden beide, zoek het maar uit, ik weet het ook niet meer.

Na een aantal keer opnieuw het adres ingevoerd te hebben gaf Google  aan dat we op 100m afstand waren.

Door het gedraai door de smalle straatjes waar je met 2 auto's niet naast elkaar kan rijden,  waren de batterijen weer eens oververhit van de auto en zei tot hier en niet verder.  Na even gewacht te hebben kon ik toch weer rijden en kon de auto parkeren voor een afgesloten weg.(andere hadden dat ook gedaan)

Het appartement was op 100m afstand en na gebeld te hebben kwam de eigenaar om ons binnen te laten.

Onze mond viel open, dat zo een mooi appartement te vinden was in de vervallen wijk.

20220617_125404

20220617_125438

20220617_125456

De eigenaar legde nog wat kleine dingen uit en verder hebben we niets meer van hem vernomen.

Ik had me op deze stad goed voorbereid en samen hebben een keus gemaakt wat we wilden zien.

Eerst een oriënterend wandelingetje door de stad en natuurlijk naar de straat met "streetfood"

20220618_140259

20220618_140357mhhhh zooo lekker,  er is zoveel te krijgen,  teveel om op te noemen.

De stad blijft verwonderen,  elke straat laat wel weer enkele historische gebouwen zien.

20220617_16534920220617_172745

20220617_185247

Ik heb zoveel foto's genomen, niet normaal meer.

Elke dag hadden we plan A,B en C.

Zo hebben we de Kathedraal van binnen en bovenop gezien, naar de vismarkt, de toegangspoorten bewonderd, de botanische tuin enz. enz.

Na 5 dagen kwamen we tot de conclusie dat je wel een maand nodig hebt om alles  te zien.

Als afsluiter zijn we de laatste dag nog gaan eten in de wijk kalka waar de roemruchte maffia vandaan kwam en ook de rechter en politiecommissaris die de mafia bestreden waren er geboren.

We zaten op het terras en hadden het gevoel of we in de film godfather beland waren.

Het zag er levensecht uit en je kon de sfeer proeven.

Na nog wat cadeaus voor thuis gekocht te hebben zijn we bij een restaurant op advies van Google map ergens gaan eten dat we nooit meer zullen vergeten, zo lekker en smaakvol en toch betaalbaar.

20220621_150015

Na 5 dagen "slingeren" zoals Made dat noemt zijn we heden ochtend naar de kust vertrokken voor onze laatste nacht op Sicilië.

Het was een redelijk rit om uit Palermo te geraken en onze volgende stop was net buiten de stad aan het strand. In het dorpje Carini.

Omdat we te vroeg waren zijn we op een terrasje bij een plaatselijke bar op terras wat gaan drinken en konden aan de overkant ons appartement zien liggen.

20220622_125356

Na een uurtje liet ik de eigenaar, Salvador weten dat we er aankwamen.

Hij wachtte ons op en begroette ons hartelijk. Hij gaf een rondleiding door het prachtige appartement en liet een goed gevulde koelkast zien.

20220622_205209

Het uitzicht was prachtig.

Salvador vertelde nog waar we het best konden lunchen en dineren.

We hebben die middag heerlijk geluncht bij een klein maar overheerlijk restaurant.

Hierna gingen we terug en zijn lekker afgekoeld met een koud bierke en een heerlijke zee.

20220622_172143

In de avond vertrokken we naar het aanbevolen restaurant (die hadden we zelf nooit kunnen vinden)

20220622_210115

20220622_214227

Na enkele gangen en een overheerlijke wijn sloten we ons bezoek aan Sicilië af.

Groetjes Berrie en Made