We zijn in Italië.

5 juni 2022 - Ligurië, Italië

We zijn vandaag in Italië gearriveerd.

Gisteravond in Memmingenberg nog gezellig een biertje gedronken in de plaatselijke bierstube.

Een mooi oud pand van 800 jaar oud gerunt door een gezellige familie die trots vertelde dat het pand ook de oorlog had doorstaan.

Het was een lekkere wandeling gisteravond met een aangenaam temperatuurtje van 21 graden.

De uitbaatster van de bierstube vertelde dat het de avond ervoor heel erg slecht weer was geweest met storm en regen.

Op het vliegveld was een festival aan de gang (Ikarus) met 50.000 bezoekers die ongeveer tot halverwege hun knieën in de modder stonden.

Toen we terug in de B&B kwamen bleek dat wel, er sliepen 4 jonge mannen die ook op dat festival waren geweest.

De hoge schoenen van deze jonge mannen stonden aan de deur en waren overspoelt met modder.

Binnen waren ze zich aan het wassen en boden me spontaan een biertje aan wat ik niet afsloeg.

Biertje was ook nog super lekker: Wachsteiner Gold. Eens kopen als ik thuis ben.

Na korte tijd vertrokken ze weer terug naar het festival en verzekerde me dat als ik zin had gerust nog een paar biertjes uit de koelkast mocht nemen.

Dat laatste heb ik maar niet gedaan omdat we vandaag weer 560 km voor de boeg hadden.

We zijn van Memmingen naar Liechtenstein gereden en vandaaruit door Zwitserland richting Milaan.

Het was supermooi onderweg in Zwitserland:

IMG-20220605-WA0003

Trouwens ik moest voor het vignet een stuk minder betalen dan in Nederland (36 E)bv bij de ANWB(45). Leve het lidmaatschap.

Het schoot onderweg flink op tot we in Italië aankwamen. (kut tolpoorten)

3 tolpoorten heeft ons minstens 1,5 uur gekost

We zijn nu in Buccaro, hoog in de bergen ongeveer een uur rijden rechts van Genua.

Prachtig hier met geurende bloemen en bomen die nu volop in bloei staan.

20220605_180644

Het vinden van de B&B was een hele klus, zeker voor Google maps. Gelukkig had ik ook een tomtom bij en de wees me wel de juiste route door de bergen.

Het was het wel waard: wat een prachtige B&B, het pand stamt gedeeltelijk uit de 14e eeuw. Wij slapen in dat oude gedeelte dat prachtig is gerenoveerd met modern interieur.

20220605_180703

20220605_180733

De overige foto's staan onder ....foto's.

Een geweldig aardige man, Ramon, ontving ons en zorgde ervoor dat ons aan niets ontbrak.

Later stuurde hij nog een bericht met alle gegevens over restaurants, mooie plekken die te bezoeken zijn in de buurt en een mooie wandelroute. In 1 woord super.

Na geïnstalleerd te zijn gingen we naar het dorpje Carbuta.

Daar was een trademarkt, geweldig idee.

Iedereen die kwam nam spullen/kleding mee die ze niet meer gebruikten maar nog wel in goede staat.

Hiervoor kreeg je voor elk ding een muntje en mocht je dat muntje weer inleveren voor een ander kledingstuk of voorwerp wat je mee naar huis zou willen nemen.

Het hele dorp was aanwezig ondersteunt door een DJ en de plaatselijke vrouwen Vereeniging die voor eten en drinken zorgde

Het eten en drinken was gratis.

Ik vroeg of we even rond mochten kijken, geen probleem. We konden gewoon gebruik maken van het eten en drinken en kregen 2 muntjes om iets uit te zoeken wat we konden gebruiken om mee te nemen.

20220605_184921

IMG-20220605-WA0013

IMG-20220605-WA0015

Wat leuk en lekker.

Hierna hebben we nog een biertje gedronken bij de plaatselijk bar waar ik nog een flesje wijn voor in de B&B heb gekocht.

Heb net nog zitten genieten buiten hier boven op de top van de berg van alle dieren geluiden en de overige stilte.

Nog ff een wijntje en dan weer lekker onder de wol.

Groetjes van Berrie en Made en tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl